Vlastní vývoj odvodňovací technologie pro ČOV

Nosným programem společnosti MIVALT jsou odvodňovací stroje MP-DW, ale zdaleka to není vše, co vašim čistírnám odpadních vod (ČOV) dokážeme dodat. Jelikož se dlouhodobě soustředíme právě na čističky, chceme našim zákazníkům z municipální i průmyslové oblasti nabídnout komplexní řešení pro odvodňování kalů. Spolu s našimi šroubovými lisy vyrábíme také spoustu periferií, které si i sami vyvíjíme.

Čerpadla, dopravníky a spol.

Bez výkonných kalových čerpadel by to na ČOV fungovalo jen stěží. Dodáváme proto různá čerpadla, která krmí odvodňovací stroj kalovou vodou. Umíme však také dávkovací čerpadla, která zásobují polymerem polymerizační stanice.

Důležitou periferií na výstupu jsou samozřejmě dopravníky. Dopravník musí přepravit vylisovaný kal ze stroje do kontejneru, ve kterém se odvodněný kal na korbě náklaďáku odváží pryč z ČOV k dalšímu zpracování. Tento kontejner nebývá hned u stroje, protože je zpravidla objemný a v omezených prostorech by se s ním nedalo jednoduše manipulovat.

Pásový dopravník

Během své praxe se setkáváme s tím, že nám málokteré řešení, které je na trhu běžně dostupné, vyhovuje. A protože chceme, abyste při odvodňování dosahovali těch nejlepších výsledků, neustále pracujeme na vývoji.

Výroba dopravníků ve vlastní režii

Na trhu působí mnoho dodavatelů dopravníků, avšak téměř žádný z dostupných komponentů nevyhovuje našim zadáním.

Tak jsme se pustili do vývoje a výroby vlastních. Takových, které budou přesně pasovat na naše potřeby. V naší nabídce najdete dva typy dopravníků: 

Spousta konkurentů vyrábí předimenzované dopravníky s velkými šnekovými převodovkami, které mají velmi nízkou účinnost. Protože se snažíme mít vše vyladěné do posledního detailu, vyrábíme všechny komponenty s odpovídajícím motorem, který je nezbytný pro danou zátěž. Do našich dopravníků proto používáme podstatně menší motory. Čelní převodovky, které na pásových dopravnících používáme, mají dlouhou životnost, jsou bezporuchové a mají až třikrát nižší spotřebu elektrické energie. Jen pro srovnání: náš stroj spotřebuje zhruba desetinu nákladů na přepravu kalu od stroje do kontejneru oproti konkurenci.

Co se týče šnekových dopravníků, tam je situace dost podobná. Mnoho firem nabízí příliš velké průměry se zbytečně velkými otáčkami, což vede opět k velké spotřebě. Na naše šnekové dopravníky bohatě stačí 0,75 kW motor, na rozdíl od konkurence, která dává 1,5 kW motor.

Šnekový dopravník

Čím je dopravník větší, tím jsou vyšší i náklady na jeho tepelnou izolaci. To s sebou nese zateplování, instalace topných kabelů na vyhřívání apod. To v praxi znamená další energie a další vynaložené peněžní prostředky.

Další vývoj odvodňovací technologie pro ČOV

Chceme být vždy krok napřed a nabízet trhu ta nejlepší možná řešení. I proto se v rámci neustálého vývoje zaměřujeme na možnost přesného měření spotřeby flokulantu. Pracujeme tak na vývoji vřetenového čerpadla, které bude dávkovat polymer z polymerizační stanice.

Spolu s dalšími vychytávkami se v horizontu roku dostaneme k podstatné míře automatizace celého odvodňovacího procesu a ještě vyšší uživatelské přívětivosti.

Každá instalace u zákazníka je svým způsobem unikátní, protože mnoho čističek vyžaduje specifické řešení. Málokdy vyhovuje zákazníkovi univerzální řešení na trhu, proto jsme se vydali trochu sofistikovanější cestou a vyvíjíme si zařízení na míru.


Chcete vylepšit odvodňování na vaší ČOV? Máme všechno, co potřebujete.